top of page
Szukaj

Poznań Motor Show 2019


Targi Poznań Motor Show wyrosły na jedno z największych wydarzeń motoryzacyjnych w naszej części Europy. W ostatnich latach miłośnicy motoryzacji mogą podziwiać wystawców w ramach 4 salonów; samochodowym, motocyklowym, caravaningowym, ciężarowym.


W 2018 roku Poznań Motor Show zanotowały rekordową liczbę ponad 150 tysięcy odwiedzających, w tym roku te wyniki zostały zapewne poprawione za sprawą ciekawych premier, które przygotowali czołowi producenci samochodów. Mogliśmy zobaczyć ważne samochody koncepcyjne, fascynujące samochody sportowe, a także, oczywiście, elektryczne. Niektóre z prezentowanych modeli miały swoje premiery zaledwie kilkanaście dni wcześniej na targach Geneva International Motor Show.

Mogliśmy więc zobaczyć: Alfa Romeo Tonale, Audi PB18, Audi Q4 E-tron Concept, nowe BMW serii 3 i SUV-a X4 M, Kia e-Niro, Kia ProCeed GT, odświeżone Mitsubishi ASX i L200, Nissan Leaf Nismo RC, Nissan Leaf e+, Skoda Kamiq, Vision E i Vision X, Qashqai N-Motion czy Volkswagen ID Crozz i ID Buzz.

Niestety na Targach zabrakło kilku czołowych producentów, takich jak; Citroen, Dacia, Ford, Honda, Toyota (Lexus), Renault, czy Volvo.


Nowy model Smarta wystawiany na Targach Poznań Motor Show 2019
Nowy Smart na Targach Poznań Motor Show 2019

Kongres MOVE


Równolegle do imprezy wystawowej, odbywały się wydarzenia towarzyszące. Kongres MOVE - Mobility & Vehicles był poświęcony w pełni tematyce elektromobilności.

Cieszę się, że tak wiele organizacji chce promować elektromobilność – przemówił minister energii Krzysztof Tchórzewski, podczas inauguracji kongresu MOVE Mobility & Vehicles. Podczas dwóch dni debaty w stolicy Wielkopolski, udział wzięło 100 ekspertów i osób związanych z rynkiem transportowym w Polsce i za granicą.


30 tysięcy km bezemisyjnej podróży


Z ciekawostek można było zobaczyć samochód Nissan Leaf, którym Marek Kamiński, podróżnik, autor książek i zdobywca dwóch biegunów, przejechał 30 tysięcy kilometrów. Tak, nie jest to żadna pomyłka. Podczas No Trace Expedition, Marek Kamiński przejechał miejskim elektrycznym samochodem 30 tysięcy zero emisyjnych kilometrów, w podróży do Japonii i z powrotem przez 9 krajów, między innymi Chiny, Koreę Południową, Mongolię, Rosję. Tym samym pokazał, że samochody elektryczne mogą być wykorzystywane również do podróży na długie dystanse, a nie muszą być traktowane jako pojazdy do poruszania wyłącznie po aglomeracjach miejskich.



Nissan Leaf Marka Kamińskiego, którym podczas No Trace Expedition pojechał do Japonii i z powrotem, 30 tysięcy km
Nissan Leaf Marka Kamińskiego No Trace Expedition

Nissan LEAF to pionier segmentu samochodów elektrycznych przeznaczonych dla masowego odbiorcy oraz światowy lider sprzedaży wśród pojazdów zero emisyjnych. Nowy LEAF w cyklu mieszanym może przejechać 270 kilometrów, a w trybie miejskim – blisko 400 kilometrów.  Kierowca ma do dyspozycji moc 150 KM. Podczas wyprawy Marek Kamiński mógł ładować samochód za pomocą szybkich ładowarek w standardzie CHAdeMO, ładowarek 32V lub zwykłych gniazdek elektrycznych.

Szczegóły można zobaczyć na stronie ekspedycji Marka Kamińskiego.


Przedstawiciel Formuły E


Dużym zainteresowaniem cieszył się samochód Porsche, prototyp samochodu skonstruowany do wyścigów w ramach Formuły E.


Porsche Formuła E
Porsche było niewątpliwie jedną z gwiazd tegorocznych targów Poznań Motor Show

Formuła E może uchodzić jeszcze za projekt niszowy, jednak trzeba pamiętać, że w tej rywalizacji biorą udział największe koncerny motoryzacyjne; Audi, BMW, Jaguar, Grupa PSA, Mahindra czy Nissan, a także gwiazdy rywalizacji jak Nelson Piquet Jr., Neel Jani, Nico Prost, Sebastien Buemi, Nick Heidfeld czy Kamui Kobayashi. Kolejni producenci samochodów wchodzą do Formuły E, porzucając swoje programy wyścigów WEC czy DTM, w tym właśnie Porsche i Mercedes. Wygląda więc na to, że królowa sportów motorowych Formuła 1 ma poważnego konkurenta.

Porsche planuje do 2022 roku zainwestować w elektromobilność ponad 6 mld euro. Warto zanotować, że w rywalizacji w Formule E decydującą rolę odgrywa efektywność energetyczna układu napędowego. Ta sama efektywność energetyczna ma również kluczowe znaczenie dla rozwoju całego rynku aut elektrycznych, na które wydają się stawiać obecnie producenci.


Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page