top of page
Szukaj

140 tys. elektrycznych samochodów BMW sprzedanych w 2018


Jak podała Grupa BMW w swoim komunikacie prasowym, w 2018 roku sprzedała ponad 140 000 pojazdów elektrycznych (elektrycznych i typu plug-in hybrid), potwierdzając tym samym swoją wiodącą rolę w dziedzinie elektromobilności. W ubiegłym roku na całym świecie dostarczono klientom na całym świecie 142 617 elektrycznych samochodów BMW i MINI, co stanowi wzrost o 38,4% w stosunku do poprzedniego roku.

Elektromobilność
Samochody elektryczne i hybrydowe BMW

"Od czasu wprowadzenia na rynek modelu BMW i3 w 2013 roku, sprzedaż samochodów elektrycznych Grupy BMW gwałtownie wzrosła. Dzięki ponad 140 000 pojazdom sprzedanym w 2018 roku, ponownie osiągnęliśmy nasz ambitny cel", powiedział Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG.


"Ten wspaniały wynik sprzedaży i nasz imponujący udział w rynku dowodzą, że nasze samochody odpowiadają na potrzeby klienta. W krajach, które oferują odpowiednią infrastrukturę i wsparcie prawne, widzimy, jak szybko elektromobilność staje się normą. Jestem przekonany, że do końca tego roku na drogach pojawi się w sumie pół miliona elektrycznych samochodów BMW. W kolejnych latach nadal będziemy rozszerzać naszą ofertę modeli (elektrycznych i hybrydowych)” - dodał prezes Harald Krüger.



Lider na rynku


Europa jest największym regionem sprzedaży Grupy BMW w zakresie pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Rynek w Europie odebrał ponad 50% światowej sprzedaży w 2018 roku. Z 75 000 pojazdów z napędem elektrycznym dostarczonych do klientów w Europie w ubiegłym roku, Grupa BMW jest zdecydowanym liderem rynku w regionie, z ponad 16% udziałem w rynku. Na rodzimym rynku firmy, w Niemczech, Grupa BMW sprzedawała jeden na pięć pojazdów zelektryfikowanych sprzedanych w ubiegłym roku. Globalnie udział Grupy BMW w rynku wynosi ponad 9%. Największym pojedynczym rynkiem dla zelektryfikowanych pojazdów jest USA, gdzie w roku 2018 sprzedano ponad 25 000 zelektryfikowanych pojazdów BMW i MINI, co stanowi ponad 7% całkowitej sprzedaży Grupy BMW w tym kraju. Największy udział sprzedaży na rynku luksusowych hybrydowych samochodów w USA uzyskał model BMW 530e (łączne zużycie paliwa: 2,3-2,1 l / 100 km, łączny pobór mocy 52 - 47 g / 100 km, łączna emisja CO2: 13,9 - 13,3 g / km *).


Rosnące udziały w sprzedaży


Już dziś wyraźnie widać rosnące znaczenie sektora elektromobilności w sukcesie Grupy BMW jako wiodącej firmy motoryzacyjnej na świecie. Pojazdy elektryczne stanowiły 6% całkowitej sprzedaży BMW i MINI w 2018 r., w porównaniu do udziału 4% w 2017 r.


Strategiczny filar


Elektromobilność jest ważnym filarem strategii korporacyjnej Grupy BMW Number ONE> NEXT i jednym z czterech kluczowych tematów związanych z przyszłością firmy ACES (Autonomous, Connected, Electrified i Services / Shared). Po ogłoszeniu rekordowych nakładów na badania i rozwój w 2018 r., Harald Krüger potwierdził: "Bardzo rygorystycznie wdrażamy naszą strategię i intensywnie inwestujemy w technologie przyszłości; wzmacniając naszą wiodącą rolę w sektorze mobilności elektrycznej. Rok 2018 był ważnym kamieniem milowym dla rozwoju tej dziedziny. Udało nam się pozyskać do współpracy strategicznych partnerów, a także wprowadzić kilka kluczowych nowych modeli samochodów”.


Premiery zapowiadane na 2019 rok


W tym roku BMW wprowadzi na rynek kilka nowych hybryd plug-in, w tym hybrydowe BMW X5 nowej generacji (łączne zużycie paliwa: 2,1 l / 100 km, łączny pobór mocy: 23,0 kWh / 100 km, łączna emisja CO2: 49 g / km*) i hybrydowe BMW 3 Series plug-in (zużycie paliwa: od 1,7 l / 100 km, emisja CO2: od 39 g / km*). Modele te będą miały najnowszą generację elektrycznych układów napędowych, oferujących zasięg elektryczny do 80 km zgodnie z cyklem NEDC. Rok 2019 to również rok, w którym pojawi się długo wyczekiwany MINI Electric, który powstanie w Oxfordzie w Wielkiej Brytanii.


Plany na przyszłość


Obecnie Grupa BMW opracowuje piątą generację swojego elektrycznego układu napędowego, w którym współdziałanie silnika elektrycznego, przekładni, elektroniki mocy i akumulatora zostanie dodatkowo zoptymalizowane. Integracja tych elementów pozwoli również ograniczyć koszty. Kolejną zaletą jest to, że produkcja silnika elektrycznego nie wymaga metali rzadkich, co umożliwia Grupie BMW zmniejszenie zależności od ich dostępności. Piąta generacja elektrycznego układu napędowego zostanie zainstalowana po raz pierwszy w modelu BMW iX3 w 2020 roku.



Cały materiał prasowy na stronie Grupy BMW:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0289786EN/bmw-group-delivers-over-140-000-electrified-vehicles-in-2018




 

*Informacje o emisji CO2


Poniższe dane odnoszą się do zużycia w przypadku pojazdów z nową homologacją, obowiązującą począwszy od września 2017 r.: Dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii są uzyskiwane zgodnie z określoną procedurą pomiarową (rozporządzenie WE nr 715/2007), wydane i zmienione. Informacje o emisji dotyczą samochodu w wersji podstawowej w Niemczech. Emisja zależy również od wyboru rozmiaru kół i opon oraz dodatkowych elementów wyposażenia, i może być zróżnicowana ze względu na konfigurację tych elementów.


Wartości uzyskane w oparciu o nową "Zharmonizowaną na świecie procedurę testowania lekkich pojazdów" (WLTP "Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure"), są przeliczane z powrotem na "Nowy europejski cykl jazdy" (NEDC "New European Driving Cycle") w celu zapewnienia porównywalności. Wartości inne niż podane powyżej mogą być wykorzystywane do celów podatkowych i innych obowiązków związanych z emisjami CO2.


Więcej informacji na temat oficjalnych danych na temat zużycia paliwa i konkretnych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w "wytycznych dotyczących zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia prądu przez nowe samochody osobowe" ("guideline on fuel consumption, CO2 emissions and current consumption of new passenger cars"), dostępnych tutaj: https://www.dat.de/co2/.


Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page