top of page
Szukaj

Rewolucja elektryczna w Volkswagenie

Nie tak dawno świat elektromobilności obiegła informacja, że marka Volkswagen wypuści na rynek nowy model samochodu. ID.3 – tak nazwano pierwszy z nowej linii modelowej, elektryczny samochód tej niemieckiej marki. W tym artykule przyjrzymy się bliżej zaletom, jakie oferuje nowy ID.3.



Z pewnością w koncernie Volkswagena niejednokrotnie padały podobne pytania przed rozpoczęciem produkcji; czy aby na pewno jest opłacalne wypuszczanie seryjnej produkcji samochodu elektrycznego? Przecież na rynku dostępnych jest sporo samochodów spełniających wymogi kierowców. Czy ludzie będą chcieli kupować elektryki? Rynek elektromobilności ma spory potencjał do powiększania i… w tym momencie VW tak naprawę wygrał, a ich ruch w kierunku produkcji nowego modelu był najlepszym rozwiązaniem!

Jeden z członków Zarządu Volkswagena, podczas konferencji zapowiadającej premierę powiedział: „Pokochacie go, gdy tylko się nim przejedziecie!”. Dzisiaj wiemy już, że zainteresowanie pierwszym elektrykiem VW, przeszło najśmielsze oczekiwania i tak naprawdę mało kto się tego spodziewał. Fakty mówią same za siebie: w pierwszej dobie, gdy nowy model był możliwy do zarezerwowania, zablokował się serwis internetowy.


Stare przysłowie mówi, że miłość zaczyna się od pierwszego wejrzenia. Tak będzie w przypadku każdego spotkania z Twoim ID.3: samochód Cię rozpozna i przywita mrugnięciem swoich interaktywnych reflektorów Matrix LED. Model ID.3 został wymyślony w taki sposób, aby był on interesujący dla większości fanów znanego i lubianego Golfa. VW porównuje do niego gabarytami swój nowy samochód – z zewnątrz będą mierzyć podobnie, natomiast wewnątrz (dzięki możliwościom, które daje zastosowanie napędu elektrycznego i odpowiedniej technologii, stworzonej specjalnie dla modeli bez silnika spalinowego) w nowym ID.3 będzie tyle miejsca, co w Passacie.


Kolejna sprawa – zasięgi. Nowe akumulatory mają przejechać całkiem spore odległości, co powinno zadowolić każdego, kto ma obiekcje co do zasięgu elektryków i w ciągu dnia wyrusza w dalekie trasy. Model będzie sprzedawany w trzech wariantach: - z małą baterią (45 kWh netto), przejedzie ok. 330 km, - z baterią o średniej wielkości (58 kWh netto), przejedzie ok. 420 km, - z dużą baterią (77 kWh netto), przejedzie nawet 550 km.

Bez wątpienia, każdy kierowca znajdzie taką wersję, która spełni jego wymagania. Teraz odpowiedz sobie na pytanie – ile kilometrów dziennie pokonujesz?


Ładowanie. To kolejny temat-zagadka dla tych, którzy jeszcze nie do końca są przekonani co do zakupu samochodu elektrycznego. Przecież auto w pewnym momencie trzeba zatrzymać i naładować, a wtedy traci się sporo cennego czasu. Tymczasem Volkswagen ID.3, niezależnie od wersji będzie dostosowany do korzystania z szybkich ładowarek. Dzięki temu, w ok. 30 minut będzie można zwiększyć zasięg swojej podróży. Przyznasz, że pół godziny to idealny czas na małą przerwę w podróży. Przyczynić do tego z pewnością może się planowana rozbudowa sieci ładowania w Polsce i Europie. Ponadto, aby doładować swój samochód wcale nie będzie konieczne odstawienie go na stancję benzynową – baterię będzie można naładować w domu, z gniazdka lub opcjonalnego systemu Wallbox, na publicznej stacji ładowania lub na stacji szybkiego ładowania. Producent przekonuje, że to będzie tak samo proste, jak ładowanie smartfona. System Wallbox ma być dostępny w dwóch wersjach różniących się mocą ładowania.

Na chwilę obecną z puli 30 tys. sztuk Volkswagena ID.3, zostało zarezerwowanych już ponad 10 tys. samochodów, a należy wspomnieć, że taka rezerwacja wiąże się z wpłatą 1 tys. euro lub 5 tys. złotych. Ceny zaczynają się od ok. 40 tys. euro, a najtańsza wersja powinna być tańsza nawet o 10 tys. euro. Volkswagen słusznie twierdzi, że „elektromobilność powinna być osiągalna dla wszystkich”, dlatego przygotował atrakcyjną ofertę leasingu dla ID.3, tak aby każdy mógł znaleźć najlepsze dla siebie rozwiązanie finansowania swojego nowego samochodu. Aby zostać szczęśliwym posiadaczem ID.3, należy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ grupa VW planuje rozpoczęcie produkcji dopiero pod koniec 2019 roku, a pierwsze egzemplarze trafią do nowych właścicieli jeszcze pół roku później. Volkswagen informuje również, że założenie rezerwacji nie jest równoznaczne z późniejszym zakupem – Klient może w każdym momencie wycofać się z dalszej transakcji. Do tegorocznej jesieni marka VW przedstawi dokładną specyfikację, kto będzie mógł ostatecznie zrealizować swoje zamówienie, dlatego nadal przyjmowane są zapisy na listę rezerwową.


Ekologiczny na 100%? Wiadome jest, że w samochodach elektrycznych nie trzeba się martwić o oczyszczanie spalin, mimo tego Volkswagen chce stosować do energochłonnej produkcji akumulatorów tylko prąd z odnawialnych źródeł. Dlatego też ID.3 będzie zupełnie neutralnym modelem pod względem emisji dwutlenku węgla. Tak na chwilę obecną zakładają certyfikaty.

Jednego jesteśmy pewni: najbliższa przyszłość związana z ID.3 będzie fascynująca i już we wrześniu, podczas oficjalnej prezentacji we Frankfurcie, poznamy wiele bardzo interesujących szczegółów. Będziemy trzymać rękę na pulsie i na bieżąco pisać o aktualnościach dotyczących nowego ID.3. Kto wie, może Ty wkrótce staniesz się jego posiadaczem?



Źródło:

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page